Kultura
Speciale

Ballkani 'bashkohet' në Romë përmes kinematografisë! Filma që ngjallin diskutime dhe detabe, një vizion i ndryshëm i shoqërisë i dhënë përmes ekranit

6 Tetor 2021, 20:04| Përditesimi: 7 Tetor 2021, 20:23

  • Share

Veprat kinematografike të regjisorëve të Ballkanit kanë bashkuar në Romë në mënyrë simbolike popujt e rajonit, të cilët mbartin mbi shpatulla mërinë e tragjedive, dramave e konflikteve politike dhe qëndrimeve nacionaliste.

Për të dytin vit radhazi nga 6 deri më 10 tetor Festivali Ballkanik i Filmit do të rikthehet në Romë, për të shfaqur më të mirën e kinemasë Ballkanike me shfaqje ekskluzive, takime me regjisorë të njohur ndërkombëtarisht dhe diskutime mbi çështjet më aktuale.

Shfaqjet e filmave në “Casa del Cinema” do të ofrojnë nëpërmjet ekranit, një mundësi të përvitshme për reflektim, diskutim, njohje të shoqërisë ballkanike dhe stimulim të bashkëprodhimeve italo-ballkanike.

I ftuar special do të jetë regjisori maqedonas Milcho Manchevski, Luani i Artë në Festivalin e 51-të Ndërkombëtar të Filmit në Venecia me veprën kinematografike  "Para shiut".

Është pikërisht ai që do të hapë Festivalin të Mërkurën më 6 tetor në orën 19:30 me një takim me publikun do të intervistohet nga regjisori dhe skenaristi shqiptar Roland Sejko.

Milcho Manchevski  është konsideruar nga kritika botërore si një nga filmat më të mirë në kinematografinë ndërkombëtare dhe i përfshirë nga New York Times në listën e 1000 filmave më të mirë ndonjëherë. Ai ishte ndër të parët që u përball me konfliktin në Jugosllavi në mënyrë simbolike dhe poetike. Në natën e hapjes së aktivitetit, regjisori do të takojë publikun për të reflektuar mbi rolin e kinemasë në ndërtimin e shoqërisë në Ballkan.

Kjo do të pasohet nga projeksioni i kryeveprës së fundit "Willow", një histori intensive për mëmësinë, në të cilën gratë marrin një rol avangardë në thyerjen e traditës dhe respektimin e jetës.

Për Mançevskin, gruaja bëhet protagoniste e dramës kinematografike të së tashmes, e cila kërkon zgjidhje urgjente për problemet e bashkëkohësisë.

Një temë tjetër në plan të parë në këtë edicion të dytë është pikërisht roli i grave në shoqërinë dhe kinemanë ballkanike.

Të shtunën 9 Tetor në orën 19.00 Festivali do të paraqesë panelin "Kinemaja femërore në Ballkan" në të cilën do të marrin pjesë regjisorët Andrea Štaka (online), Antoneta Kastrati, More Raça e moderuar nga Dr. Luisa Chiodi, Drejtore Shkencore e Observatorit Ballkanik dhe Kaukazit.

Në produksionet e jashtëzakonshme të filmave të regjisoreve të suksesshme ballkanike femra, cilat janë temat prioritare?

Cilat janë ndryshimet nga kinematografia e kolegëve të tyre meshkuj?

Një vizion i ndryshëm i shoqërisë? Një pritje tjetër për të ardhmen?

Në veçanti, a ka dallime në historinë e grave për politikën, paqen, luftën, mjedisin, familjen, emigracionin dhe për veten e tyre?

Çështje të rëndësishme, të cilave festivali përpiqet t'u përgjigjet me një përzgjedhje të konsiderueshme të filmave të realizuar nga regjisoret femra nga zona e Ballkanit.  

Andrea Štaka, regjisore me origjinë sllave që fitoi “Leopardin e Artë” në Festivalin e Filmit në Locarno 2006 me "Das Fräulein", do të lidhet direkt nga Zvicra ku jeton dhe punon si regjisore dhe producente.

Festivali Ballkanik i Filmit paraqet premierën italiane të "Mare", filmi i tij i fundit artistik në përzgjedhje në Berlinale 2020: historia e një gruaje, gruas dhe nënës, e cila imagjinon një jetë ndryshe derisa një i huaj vjen të jetojë në vendin fqinj.

Antoneta Kastrati është një regjisore kosovare e cila, pasi i mbijetoi luftës, mori një aparat fotografik dhe filloi të bënte filma të shkurtër fitues të çmimeve dhe dokumentarë.

Pas përfundimit të studimeve të drejtimit në Institutin Amerikan të Filmit në Los Anxhelos, ajo bëri projektin e saj të parë narrativ të filmit artistik, "Zana", i cili u shfaq premierë në Festivalin Ndërkombëtar të Filmit në Toronto dhe u nominua për një Oscar 2020.

29-vjeçarja More Raça prezanton filmin e saj debutues, "Galaktika e Andromedës" (Galaktika e Andromedës, 2020), një denoncim i degradimit shoqëror të pasluftës i parë përmes syve të një gruaje të re: një vështrim elastik në thatësinë e Kosovës bashkëkohore.

Në prani të Ambasadores së Kosovës në Itali Lendita Haxhitasim, regjisorët Kastrati dhe Raça janë përfshirë gjithashtu në Focus Kosova, një pjesë e festivalit që heton një zonë të kinemasë në rritje të shpejtë. Në prodhimin e ndezur të këtij vendi të vogël, shfaqen gjurmë të dhimbshme kujtese, të zbutura nga energjitë e së resë: mes grave, mes të rinjve, në diasporë dhe në tundimin e përhershëm të emigrimit.

Festivali i bën homazh Maestro Goran Paskaljeviçit me shfaqjen e "Muaji i Mjaltit". Duke kujtuar regjisorin e madh serb që u nda nga jeta kohët e fundit, gazetari dhe kritiku Nicola Falcinella dhe regjisori Roland Sejko prezantojnë një nga personalitetet më të pasura dhe më klithëse të kinemasë ballkanike.

Stimulimi i bashkëprodhimit të filmit midis Italisë dhe rajonit të Ballkanit është një nga objektivat kryesore të Festivalit. Filmi përmbyllës i ngjarjes është pikërisht bashkëprodhimi italiano-slloven "Tregime nga pyjet e gështenjës", vepra e parë e regjisorit slloven Gregor Božič, e pranishme në sallë për të takuar publikun: një përrallë e slloveno-italianit komuniteteve kufitare që reflekton mbi integrimin dhe proceset e dhimbshme të emigrimit.

Prezantimi i filmit, i zgjedhur gjithashtu për t'i bërë homazhe Presidencës sllovene të BE -së, do të ndiqet nga protagonistja e filmit Massimo De Francovich dhe skenografja Giovanna Cirianni.

//ReportTv.al
Komento
  • Sondazhi i ditës:

    Vrasja e 14 vjeçarit, çfarë duhet të bëjë Shqipëria me TikTok e Snap Chat?