Avionët në qiellin e Italisë veriperëndimore u ndalën mbrëmjen e djeshme për disa orë për shkak të një problemi në rrjetin e qendrës radarike që menaxhon trafikun ajror të zonës. Dhjetëra fluturime që po vinin dhe largoheshin nga disa prej aeroporteve kryesore të vendit u anuluan, u vonuan ose u rikthyen në aeroportet e origjinës, pasi hapësira ajrore mbi Lombardinë, Piemontein dhe Ligurinë u bë e papërdorshme për shkak të një problemi në Qendrën e Kontrollit të Zonës. Ngritjet rifilluan rreth orës 22:15, edhe pse fillimisht me vonesa të mëdha. Por më pas pati një ndalim të ri të flukseve dhe një autorizim të mëvonshëm të kufizuar ndjeshëm, i cili zgjati gjatë gjithë natës.
Zyrat në Milano — të menaxhuara nga Enav — patën një defekt në sistemin e transmetimit të të dhënave. Problemet e para u shfaqën rreth orës 20:20 dhe rreth orës 20:40 u vendos të shpallej “rateo zero” në të gjithë zonën, duke ndalur de facto çdo lëvizje. Sipas asaj që mësohet, nuk bëhej fjalë për një ndërprerje informatike, por për një përkeqësim të lidhjes së rrjetit. Si rezultat, avionët që niseshin dhe mbërrinin në Milano Malpensa, Linate, Bergamo, Torino dhe Genova nuk mundën të vazhdonin me planet e tyre të fluturimit siç ishin parashikuar. Mbi 300 fluturime u prekën nga problemi, me mijëra pasagjerë që u detyruan të zbresin në pritje të zgjidhjes së defektit. Si pasojë, pati vonesa edhe në aeroportet fqinje (si për shembull ato venete), të cilëve iu kërkua të ‘strehojnë’ disa avionë që fillimisht do të zbrisnin në Veriperëndim.
“Në Qendrën e Kontrollit të Zonës së Milanos, përgjegjëse për menaxhimin e trafikut ajror në zonën veriperëndimore të vendit, ka ndodhur një ngadalësim në sistemin e transmetimit të të dhënave”, konfirmoi Enav në një njoftim zyrtar. “Për të garantuar standardet më të larta të sigurisë operative, u vendos pezullimi i përkohshëm i nisjeve dhe mbërritjeve në aeroportet e prekura.” Në buletinet e dërguara për pilotët dhe kompanitë ajrore, Eurocontrol — agjencia që mbikëqyr qiellin evropian — njoftoi për “dështim të radarit”.
Rikthimi në normalitet, për raste të tilla, nuk është i menjëhershëm. Jo vetëm sepse ndërkohë duhej të bëhej riembarkimi i pasagjerëve që më parë ishin zbritur (qindra mbetën të bllokuar në bord për të paktën një orë), por edhe sepse fluturimet duheshin riplanifikuar me orare të reja për nisje. Pa përmendur avionët që mbetën pa ekuipazh, pasi ai i caktuar kishte kaluar orët maksimale të punës të përcaktuara nga rregulloret evropiane.
Rrjeti i transmetimit të të dhënave quhet E-Net dhe lidh qendrat e kontrollit, aeroportet, qendrat radarike të huaja dhe përcjell informacione thelbësore si të dhënat e radarit, buletinet e motit dhe mesazhet për kabinat e pilotimit. Sistemi që transmeton të dhënat radarike në Qendrën e Kontrollit të Zonës përdor serverët e Enav-it, por infrastruktura e transportit të të dhënave dixhitale menaxhohet nga një ofrues i jashtëm.
Sipas asaj që është bërë e ditur për "Corriere", në orët në vijim mund të ngrihet një komision hetimor — që do të përfshijë edhe aktorë të tjerë të aviacionit civil, duke nisur nga Enac — për të kuptuar pse një platformë e pajisur me mekanizma të dublimit nuk ka funksionuar.
Hapësira ajrore italiane menaxhohet nga katër qendra radarike: Milano mbulon Veriperëndimin, Padova Verilindjen, Roma Ciampino Qendrën dhe Ishujt, ndërsa Brindisi mbulon pjesën tjetër të vendit./Corriere della Sera
Komente
