Bota

Rikthimi ‘në jetë’ i pikturave nga pasazhet e miteve e lashta greke, artisti Kokoschka sjell sagën e Prometeut si simbol të frikës ndaj njerëzimit

19 Nëntor 2021, 05:14| Përditesimi: 19 Nëntor 2021, 05:17

  • Share

Londër- Oskar Kokoschka, artist i lindur në Vjenë sjell në galerinë Cortalud të Londrës rikthimin e pikturave mesjetare në një ekspozitë pas 3 viteve restaurim.

Artist i njohur si piktor, dramaturg, printer dhe ekspresionist arriti të dilte nga errësira që e kishte kapluar prej vitesh për të sjellë sagën e veprës së famshme greke, ‘Prometeu i mbërthyer’. Një ekspozitë e jashtëzakonshme dhe përfaqësi e artit mesjetar ndjell një frymë krenarie në galerinë e sapo rinovuar të shekullit të XX-të brenda ndërtesës.

Saga e Prometeut, përbëhet nga tre kanavacë që shtrihen në më shumë se tetë metra në total, të mbushura me skena shumëngjyrëshe, por të tmerrshme të apokalipsit dhe dënimit të përjetshëm, të frymëzuara nga pasazhe biblike dhe miti grek.

E emëruar sipas industrialistit dhe koleksionistit Samuel Courtauld, veprat e të cilit formuan bazën e koleksionit, Galeria Courtauld është më e njohur për pikturat e saj impresioniste dhe post-impresioniste ,duke përfshirë ato të Monet, Manet, Cézanne dhe Renoir, si dhe veprat e saj të artit nga Rubens dhe veprat e hershme mesjetare dhe të Rilindjes. Megjithatë, pas rinovimit të galerisë, shumë veprave më pak të njohura, veçanërisht ato që datojnë në shekullin e 20-të, po marrin një jetë të re.

Vepra më e madhe nga tre panelet e Kokoschka fillimisht ishte varur në tavanin e një shtëpie në Londër. Një kont anglo-austriak dhe koleksionist arti i quajtur Antoine Seilern porositi triptikun në vitin 1950 dhe mendohet se ka varur dy kanavacat e tjera në muret poshtë. Edhe pse befasuese duhet të ketë qenë të shëtisësh në sallën e Seilern-it në Princes Gate, Knightsbridge dhe të vështrosh apokalipsin që zbërthehet sipër, të tria pikturat synohen me të vërtetë të shihen së bashku në të njëjtin ‘aeroplan’.

Kokoschka shkroi për prezantimin në triptik "një dimension të katërt të lëvizjes", në mënyrë që shikuesit të mund të ndiqnin historinë që ai po pikturonte. Kanavacja e tij në anën e majtë tregon Hadesin, perëndinë e botës së krimit, duke lëshuar Persefonën, vajzën e re që ai rrëmbeu dhe mashtroi për të ngrënë disa kokrra shege në mënyrë që ajo të duhej të qëndronte me të për një pjesë të çdo viti. Kokoschka pikturoi me drithërimë portretin e tij në trupin e Hades, ndërsa fytyra më e frikshme e Gorgon Medusa duket nga fundi i pikturës. Nëna e Persefonës, Demetra, shfaqet duke formuar një hark që Persefona të kalojë në botën e sipërme për të pritur pranverën. Megjithatë nuk do të kalojë shumë kohë që stinët të ndryshojnë dhe Persefona detyrohet të kthehet në strofkën e errët të të vdekurve.

G.MO/ReportTv.al
Komento
  • Sondazhi i ditës:

    Vrasja e 14 vjeçarit, çfarë duhet të bëjë Shqipëria me TikTok e Snap Chat?