“Shqipëria është një vend i vogël, ndonjëherë larg axhendës politike globale. Sidoqoftë, ka shumë për të mësuar”, kështu nis artikulli i ‘The Jerusalem Post’ për vendin tonë.
Dy vite më parë, në Forumin Ballkanik kundër Antisemitizmit të organizuar nga Lëvizja Luftuese Antisemitiste (CAM), kryeministri Edi Rama e quajti vendin e tij “një shembull të shkëlqyer të mishërimit të luftës kundër ekstremizmit të dhunshëm”.
Në një botë të mbërthyer gjithnjë e më shumë nga ekstremizmi dhe radikalizimi, Shqipëria nuk është një hap më para në betejën për tolerancën e madhe. Megjithatë, duhet të shërbejë si një ilustrim se si një komb, me shumicë myslimane, mund të ndihmojë në rrënjosjen e një mirëkuptimi më të madh midis njerëzve me prejardhje, fe dhe etni të ndryshme.
Pjesa më e madhe e këtij qëndrimi ndaj tjetrit gjendet në identitetin kulturor të Shqipërisë. Disa kanë sugjeruar se ai është i rrënjosur thellë në Besë, një kod nderi që ruan besnikërinë ndaj të gjithë njerëzve, veçanërisht kur kanë nevojë.
Ishte Besa ajo që siguroi që shqiptarët jo vetëm të refuzonin të bashkëpunonin me nazistët në identifikimin e popullsisë së tyre hebreje gjatë Holokaustit, por gjithashtu u bë një vend i shenjtë për hebrenjtë që kërkonin strehim. Me sa duket, ishte një nga vendet e pakta që kishte më shumë hebrenj në fund të Luftës së Dytë Botërore sesa përpara saj. Më gjerësisht, mikpritja dhe mirësia shqiptare ndaj të gjithëve përshkon të gjitha nivelet e shoqërisë. Kjo është krenari për popullin e Shqipërisë.
Ka shumë shpjegime për këtë qëndrim ndaj të tjerëve, disa pretendojnë se është i rrënjosur thellë në traditën popullore shqiptare, ndërsa të tjerë thonë se vjen nga komunizmi. Megjithatë, arsyetimi i fundit nuk shpjegon qëndrimin e hapur dhe tolerant, që ka ekzistuar shumë kohë përpara dhe pas komunizmit.
Bujari shqiptare
Një shembull i tillë është i vitit 2014, kur një grup myslimanësh në Malbardh, një fshat i vogël në Shqipërinë veriore, mblodhën parà për të rindërtuar një kishë katolike mesjetare që ishte shkatërruar gjatë komunizmit. Kjo tregon se, pavarësisht se shihet si përçarëse në disa zona të botës, feja në Shqipëri mund të jetë unifikuese. Nuk është një pikë polarizuese; dallimet fetare jo vetëm që tolerohen, por edhe respektohen.
Si shqiptare dhe dikush që e ka vizituar rajonin në disa raste, ne mund të dëshmojmë se ky qëndrim duket të jetë diçka e natyrshme në shoqërinë shqiptare. Ju e shihni dhe e ndjeni atë nga nivelet më të larta politike te burri dhe gruaja mesatare. Ai kodifikon vendimmarrjen dhe favorin që mund të kërkohet nga një i panjohur në rrugë.
Është një shoqëri që nuk është e kufizuar nga kufijtë, shumica e shqiptarëve jetojnë jashtë vendit. Ndërsa ka 2.8 milionë shqiptarë që banojnë aty, ka shumë më tepër që jetojnë në diasporë.
Pra, ndërsa Shqipëria si shtet komunist u detyrua të izolohej, sot është tërësisht ndryshe. Ajo është e gatshme dhe e aftë të ndihmojë për të shërbyer si urë lidhëse midis popujve dhe feve. Shqipëria është një vend i vogël, ndonjëherë larg axhendës politike globale. Sidoqoftë, ka shumë për të mësuar.
Çfarë mund të mësojmë nga Shqipëria?
Është një komb që duhet studiuar dhe kuptuar sepse nëse pak nga toleranca dhe besnikëria ndaj “tjetrit” që gjendet në Shqipëri do të përhapej në mbarë botën, sigurisht që do të ishte një gjë shumë pozitive. Shqipëria duhet parë si një laborator dhe inkubator i tolerancës dhe bashkëjetesës fetare.
Ndërsa shumë vende pëlqejnë të flasin për një të kaluar bashkëjetese ose të punojnë drejt një të ardhmeje më të mirë, shqiptarët po e jetojnë atë këtu dhe tani. Shqipëria duhet të jetë një ndalesë e rëndësishme për të gjithë ata që kujdesen për një botë më tolerante. Është një vend ku njerëzit me prejardhje të ndryshme fetare dhe etnike jo vetëm që jetojnë krah për krah, por kanë një kulturë ndihme dhe mbështetjeje.
Qoftë shpëtimi i njerëzve të një feje tjetër nga shtypja e jashtme apo ndërtimi i një ndërtese fetare që ata nuk do ta përdorin kurrë, shqiptarët e kuptojnë instinktivisht nevojën për të ndihmuar njëri-tjetrin. Bëhet fjalë për komunitetin dhe krijimin e një tende të madhe për të gjithë. Jo për të parë njerëzit dhe identitetet e tyre të ndryshme për t’i ndarë ata, por për të kërkuar atë që bashkon dhe për të gjetur kauzë të përbashkët.
Ka shumë projekte të ndryshme të bashkëjetesës dhe tolerancës në mbarë botën, myslimanët dhe të krishterët që punojnë së bashku drejt tolerancës më të madhe. Shumë po përpiqen të gjejnë përbërësit që mund t’i bëjnë ata të suksesshëm.
Ne u rekomandojmë atyre që nuk ka nevojë të rishpikni rrotën, thjesht vizitoni Shqipërinë dhe mësoni për historinë dhe kulturën e saj. Përbërësi që mungon është aty.
Artikulli nga Valentina Leskaj është një ish-ministre shqiptare e Punës dhe Çështjeve Sociale dhe anëtare e Bordit Këshillues të Lëvizjes Luftarake Antisemitiste (CAM) dhe Robert Singer, kryetar i Qendrës për Ndikimin Hebre dhe këshilltar i lartë i Lëvizjes Luftarake Antisemitiste.
Na ishte një herë! Se tani ka gjëra të tjera më të rëndësishme, siç është vjedhja, vrasja, dhe të parit jo më larg se pragu i derës së shtëpisë.
PërgjigjuNga Shqipëria mund ta mësoni drogen, vjedhejet dhe të gjitha krimet që i bëhen popullit shqiptarë nga vet pushteti totalitar i Edvin shkjaut shqipfolës në krye të shtetit…!
PërgjigjuKm na hoqi paketen e rezistences sociale dhe po paguan gazetat e botes per horrërite morale te KLANSEKTIT PS,PD,LSI
PërgjigjuNë shqiperi perandoria osmane shek 17-18 vendosi që kush vendos emer mysliman nuk paguan taksa , keshtu tradita e mbiemrit ka qënë Emri babes Pra nese Djali Quhet Nikoll dhe Babai Mark del Emri Nikoll Marku nese Nikolla ja vendos emrin Muharrem ose Hysë del emrin Hyse Nikolla ose Muharrem Nikolla pastaj muharremi ja vendos emrin Isuf del Emri Isuf Muharremi pra Keshtu ka ndryshuar mbi emrat e zones ! Malbardhe dhe Laci kane shen Mhillin që e festojn katunaret e vjeter , ska lidhje feja shume sepse në kuroren e Skenderbeut thuhet INPERATORE PRA iesus nasaretis …… benedictae tee… pra dy shkronjat e para IN (thuhet që vendlindja jezusit ishte në nazaret në izrael ), romaket keshtu kan pas thënë ! Shqiptarët nxorren figuren e madhe Nan Teresa , Laci ka nxjerr një figure si Pashk Trokthi arqipeshk i shkupit dhe Arjan Dodaj arqipeshk Tiron Durres , diocesa Durresit perfshinte mbi 13-16 kisha perfshi Kurbin edhe zonen mbi kruje etj etj ! Gjithsesi edhe sarisalltik në shen Naum eshte e njejta në Oher pra lidhja antike ! Sebaste (perball kishes në Shna Ndue ) mendohet qytet shume antik që permendet edhe kohen e hershme, yll me gjasht cepa gjendet edhe në flamujt e Skenderbeut dhe muzakajve etj por edhe kishen e shna ndout ka qënë muralja antike , Armenia perpara quhej Hayastan jo Armeni pra e ka marr emrin me vone shek 17-18 , shen Vlashi i Arbnise pra si shenjtor për her par eshte tek shpella poshte shna ndout , aty ka qënë dhe i murosur, deri vone , pra shume fshatra Gjonmi (Joanima) etj I shpjegon perfekt profesor I.Hysa , shume banor nga Gjonmi jane nga katoliket Gjonima por shek 17-18 jane ndryshuar edh feja për të ruajtur tokat dhe taksat dhe për arsye tjera por Shqiptarët jane keto që jane , thuhet se Skenderbeu ishte prej Vinjolli-Lukapaqej afer Galatës dhe Madheshit , Psh Miloti po ashtu qender shume antike ku feja ka luajtur rol dytesor pasi bajraku eshte kryesori nuk ka shume rendesi feja për Shqiptarët ! Feja shqiparit eshte shqiptaria (Fishta )
Përgjigju