Ditën që udhëtoi për në Michigan për të shënuar 100 ditët e para në detyrë, Donald Trump lehtësoi tarifat në sektorin e automobilave dhe njoftoi një marrëveshje të mundshme me Indinë.
Shtëpia e Bardhë e justifikon vendimin me nevojën për të lehtësuar prodhuesit dhe për t'u dhënë atyre më shumë kohë për të rikthyer fabrikat në Shtetet e Bashkuara, por nuk mungojnë analistët që ia atribuojnë këtë kthim prapa rënies së popullaritetit të presidentit në sondazhe dhe dëmit të shkaktuar tashmë nga luftërat e tij tregtare, të konfirmuara nga rënia e besimit të konsumatorit në nivelin më të ulët që nga viti 2011.
Trump bëri një shfaqje optimizmi dje, duke njoftuar se "negociatat me Indinë po shkojnë shumë mirë, do të arrijmë një marrëveshje". Pak më parë, ai kishte nënshkruar një dekret të ri që i përjashtonte prodhuesit e makinave nga pagesa e tarifave të dyfishta. Dhe pastaj në ABC ai u kthye duke kërcënuar Kinën: "Ajo meriton tarifa prej 145%." Në thelb, nëse ata tashmë i nënshtrohen tarifave prej 25% të vendosura për importet e makinerive dhe pjesëve nga jashtë, nuk do të duhet të zbatojnë tarifat për mallra të tilla si alumini dhe çeliku. Ata do të jenë në gjendje të kërkojnë një rimbursim, i cili do të jepet me përqindje të ndryshueshme nga viti në vit. Për më tepër, nëse përdorin pjesë që zbatojnë dispozitat e marrëveshjes USMCA, e cila rregullon tregtinë midis Shteteve të Bashkuara, Meksikës dhe Kanadasë, ata nuk do t'i nënshtrohen asnjë mase.
Trump, në fjalimin e tij në Michigan, paralajmëroi se prodhuesit e makinave do të “masakrohen” nëse nuk i kthejnë fabrikat në SHBA: “Po u japim kohë ta bëjnë këtë. Ne e duam Japoninë, por duam që makinat të prodhohen këtu.” Sa i përket Kinës, "ne do të bëjmë një marrëveshje të drejtë tregtare. Pekini dëshiron të bëjë një marrëveshje, ne duam të bëjmë një marrëveshje".
Sekretari i Thesarit Bessent tha se granti i presidentit tregon angazhimin e tij për të rikthyer prodhimin në SHBA: “Ne duam t’u japim prodhuesve të automjeteve një mënyrë për ta bërë këtë shpejt dhe me efikasitet, duke krijuar njëkohësisht sa më shumë vende pune të jetë e mundur.” Realiteti, sipas analistëve në Morgan Stanley, është se tarifat prej 25% të vendosura tashmë do të rrisnin çmimet me një mesatare prej 6,000 dollarësh për makinë, duke dëmtuar tregun. Ndërkohë, vendet e punës nuk do të ktheheshin brenda kufijve kombëtarë, sepse prodhuesve do t’u duheshin ende vite për të rikthyer fabrikat.
Problemi është global, siç nënvizoi Presidentja e Komisionit Evropian Ursula von der Leyen në Kongresin e PPE-së në Valencia: "Tani tregjet globale janë tronditur nga politika e paparashikueshme tarifore e administratës amerikane. Tarifat janë në nivelet e tyre më të larta në njëqind vjet. Javën e kaluar, FMN-ja lëshoi një paralajmërim të ashpër. Nuk është çudi: ato janë si taksat. Ato dëmtojnë si konsumatorët ashtu edhe bizneset." Kjo për shkak se ato godasin Wall Street-in dhe bizneset e vogla. Miliona qytetarë do të duhet të paguajnë fatura më të larta. Ilaçet do të kushtojnë më shumë, transporti do të kushtojë më shumë. Inflacioni do të rritet. Dhe kjo do të dëmtojë veçanërisht qytetarët më vulnerabël. Bizneset, të mëdha dhe të vogla, po i ndiejnë efektet që nga dita e parë: rritje e pasigurisë, zinxhirë furnizimi të ndërprerë, burokraci e rëndë. Ne nuk mund dhe nuk duhet ta lejojmë që kjo të ndodhë.
Votuesit amerikanë duket se janë të bindur gjithashtu, pasi vlerësimi i miratimit të Trump ka rënë në 39%, niveli më i ulët në 80 vjet pas 100 ditëve të tij të para në detyrë. Dhe ai duhet të ndërmarrë veprime./La Repubblica
Komente
