Regjimi iranian nxitoi që ta cilësoi si defekt teknik vdekjen e presidentit Ebrahim Raisi nga rrëzimi i helikopterit, por kjo nuk i bind ekspertët dhe dyshimet nisin për 3 helikopterët.
Agjencia shtetërore iraniane IRNA shpejtoi të mbyllë çështjen: 'Presidenti gjeti vdekjen në rrëzimin e një helikopteri të shkaktuar nga një defekt teknik’.
Një version i qartë, i përhapur edhe në anglisht, që kërkon të fshijë çdo dyshim. Por kur një udhëheqës zhduket në një situatë krize, dyshimet, konkluzionet dhe teoritë e konspiracionit janë të destinuara të rrinë pezull mbi rrënojat për një kohë të gjatë. Duke u nisur pikërisht nga çështja e tre helikopterëve.
Në fakt, deklarata e parë zyrtare pretendonte se ‘Bell 212’ e Raisit shoqërohej nga dy helikopterë të tjerë. Në videon që tregon ngritjen e fundit, mund të shihet qartë silueta e një ‘MI’ të fortë rus ‘Mil-17’ dhe një tjetër ‘Bell’. Të dy janë në tokë dhe nuk fluturuan në formacion me presidentin.
Lënia e automjetit të Raisit pa mburojë është një praktikë shumë anormale për një figurë institucionale të ekspozuar ndaj kërcënimeve të brendshme për shkak të shtypjes së përgjakshme të protestave dhe atyre ndërkombëtare për shkak të sfidës së hapur me Izraelin.
Akoma më befasuese po të kemi parasysh se udhëtimi u zhvillua në një rajon kufitar, afër Azerbajxhanit ku ka teknikë dhe instruktorë ushtarakë izraelitë dhe ku, në të njëjtën kohë kur ndodhur tragjedia, një anije mallrash ushtarake amerikane C17 po udhëtonte nga Jordania. Kjo prani është e pazakontë për kryeqytetin e Azerbajxhanit: Departamenti i Shtetit zbuloi se të dielën Teherani u kërkoi autoriteteve amerikane ndihmë në kërkimin e helikopterit të zhdukur, por nuk është e qartë nëse misioni i avionit transportues mund të lidhet me të shpëtuarit.
Një dron i madh turk zbulues Bayraktar Akinci, i pajisur me një radar të skanuar elektronikisht dhe një sensor infra të kuqe, identifikoi rrënojat. Përpara se të zbulonte vendin e përplasjes, mjeti zbulues me telekomandë i dhënë nga Erdogani duhej të eksploronte malin për orë të tëra, duke krehur dhjetëra e dhjetëra kilometra territor.
Një rrethanë tjetër që forcon dyshimet për praninë reale të dy helikopterëve të tjerë: nëse ata do të udhëtonin me presidentin, pavarësisht mjegullës do ta kishin vënë re dhe do të raportonin zonën e zhdukjes.
Në fund zgjedhja e pafat! Megjithatë, kishte tre helikopterë në dispozicion në platformë, pse Raisi u vendos në Bell 212 që ishte 30-vjeçar dhe kishte pajisje lundrimi të papërshtatshme për atë klimë?
Personeli ishte i vetëdijshëm për kushtet e këqija të motit dhe nevojën për të fluturuar mbi majat 2000 metra me erëra të paparashikueshme. Avioni ‘MI’ rus ndoshta do të kishte qenë zgjedhja më e sigurt: turbinë dyshe, me një rotor me pesë tehe, të fuqishme dhe të përshtatura për fluturimet në lartësi të mëdha.
Në kontroll ishin kolonelët Seyed Taher Mostafavi dhe Mohsen Daryanosh, të Forcave Ajrore: skuadroni presidencial në fakt menaxhohet nga forcat e armatosura dhe jo nga Garda Revolucionare, të cilët kujdesen për sigurinë e Ajatollah Khameneit. Dhe Shefi i Shtabit të Mbrojtjes, Mohammad Bagheri, urdhëroi një hetim për të sqaruar shkaqet e rrëzimit./ La Repubblica